مزایا و معایب وب سایت وردپرسی
نوشته شده توسط : Aref

یکی از پلتفرم‌های محبوب برای ساخت یک وب‌سایت، وردپرس می باشد. وردپرس در ابتدا به عنوان پلتفرم وبلاگ نویسی معرفی شد، اما اکنون به عنوان بزرگترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بازار شناخته شده است. در واقع، اکنون به عنوان یک رهبر CMS تاسیس شده است. به همین خاطر زمانی که صحبت از بهترین پلتفرم برای ساخت یک وب سایت می شود، وردپرس بهترین انتخاب می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید، تا با مزایا و معایب وب سایت وردپرسی آشنا شوید.

اطلاعات بیشتر: هزینه طراحی سایت وردپرسی

مزایای وب سایت وردپرس

در سطر زیر به مزایای وب سایت وردپرس اشاره شده است:

  • استفاده رایگان

نسخه اصلی وردپرس کاملا رایگان می باشد، که شامل به روز رسانی های منظم و وصله های امنیتی است. وردپرس یک پلت فرم منبع باز می باشد، به همین دلیل توسط هزاران توسعه دهنده در سراسر جهان ایجاد شده و به صورت رایگان توزیع می شود. از آنجایی که وردپرس یک پلت فرم منبع باز است، بسیار سریعتر از سایر پلتفرم های ارائه شده توسط شرکت ها اجرا می شود.

  • پلتفرم منبع باز

یکی از مزایای اصلی وردپرس این است، که یک پلتفرم منبع باز می باشد. یعنی توسعه ‌دهنده می‌تواند به راحتی از کد استفاده کند و آن را تغییر دهد. یعنی به برنامه نویسان اجازه می دهد، تا کد را با سایر توسعه دهندگان نیز به اشتراک بگذارند. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نوشتن و پیاده سازی یک کد جدید برای تغییرات جزئی و عمده محسوب می شود.

  • CMS کاربر پسند و آسان برای استفاده

استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس آسان است و نیازی به دانش فنی ندارد. یعنی به شما این امکان را می دهد، که به راحتی صفحات را ویرایش کنید. یا محتوای جدید را به راحتی به روز کنید. به همین دلیل به راحتی می توانید با نصب افزونه های مناسب وب سایت خود را بسازید.

  • ارائه دادن افزونه

یکی از مزایای وردپرس این است، که بیش از 45000 افزونه به شما ارائه می دهد. یعنی برای هر عملکردی در سایت یک افزونه وجود دارد. استفاده از افزونه‌ها یکی از ساده ‌ترین روش‌ها برای ساخت یک وب‌سایت ویژه است. علاوه بر این، افزونه ها به طور قابل توجهی توانایی وب سایت شما را از افزایش امنیت سایت تا سرعت بخشیدن به عملکرد یا حتی ادغام مفاد رسانه های اجتماعی افزایش می دهد. به علاوه، تعداد زیادی افزونه مانند Google Analytics وجود دارد، که می تواند از شما در مدیریت وب سایت پشتیبانی کند. چنین پلاگین هایی دقیقاً دنبال می کنند که چگونه و چه زمانی کاربران به طراحی وب شما وارد می شوند.

  • امنیت

همه سایت ها به دلیل افزایش تهدیدات امنیت سایبری با چالش های امنیتی روبرو هستند. همان طور که می دانید هیچ نرم‌افزاری کاملاً عاری از هرگونه آسیب نیست. ولی  وردپرس در مقایسه با سایر پلت‌فرم‌ها از امنیت بهتری برخوردار است. امنیت در سایت وردپرسی بهتر از سایر سایت های سنتی است. در سایت های وردپرسی در کنار طراحی وب عالی، تم های خوب و افزونه های سئو سایت، می توانید افزونه های امنیتی وردپرس و به روز رسانی ها را نصب کنید، تا مطمئن شوید که سایت شما ضد هک باقی می ماند.

معایب وب سایت وردپرس

سایت های وردپرسی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که در سطر زیر به چند مورد از آن ها اشاره شده است:

  • امنیت داده ها و آسیب پذیری

در بالا گفته شد، که سایت های وردپرسی نسبت به سایر ابزارهای سازنده وب سایت امنیت بهتری دارند. اما امنیت هنوز یک مشکل اصلی در این CMS است. زیرا وردپرس یک پلتفرم متن باز می باشد، که باعث می شود در بسیاری از موارد آسیب پذیر باشد. حتی گاهی افزونه های امنیتی برای حفظ امنیت وب سایت کافی نمی باشند. اما با انتخاب یک شرکت طراحی سایت و استفاده از تم ها و افزونه های مناسب می توانید این خطر را کاهش دهید.

  • سفارشی سازی

وردپرس نسبت به دیگر ابزارهای سازنده وب سایت انعطاف پذیرتر می باشد. با این حال، در استفاده از وردپرس اگر دانش و مهارت های تخصصی را نداشته باشید، ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوید. از آنجایی که این تم ها ممکن است، توسط بسیاری از افراد استفاده شود، بدون دانش فنی اولیه HTML، PHP و CSS، یا بدون کمک یک شرکت طراحی وب سایت خوب، ایجاد چیزی منحصر به فرد تقریبا غیرممکن است.

  • مقرون به صرفه نبودن

وب سایت وردپرسی در ابتدا ممکن است مقرون به صرفه به نظر برسد. یا ممکن است هزینه های کمتری نسبت به سایر خدمات میزبانی داشته باشد. اما زمانی که به کل کار وب سایت نگاه کنید، متوجه می شوید هزینه های قابل توجه دیگری نیز دارد. همان طور که می دانید وردپرس برای سفارشی سازی به افزونه ها و تم ها متکی است. این افزونه ها و تم های رایگان ممکن است همیشه قابل اعتماد و ایمن نباشند. به همین خاطر شما باید برخی از افزونه های پولی آن را انتخاب کنید، که می تواند امنیت بهتری را به شما تضمین کند. همچنین اگر می خواهید یک وب سایت متمایز ایجاد کنید، بهتر است به جای استفاده از تم های رایگان، از تم های پولی استفاده کنید.

  • به روز رسانی های مکرر

وردپرس به خاطر اینکه یک پلت فرم منبع باز می باشد، دارای یک چرخه ارتقاء مداوم برای بهبود امنیت است. به علاوه، تم ها و افزونه های موجود در وردپرس نیز بسته به چرخه توسعه توسعه دهندگان، ارتقاهای خاص خود را دارند. همچنین مهم است که تمام تم ها و افزونه های موجود در مخزن و پیشنهادات شخص ثالث مطابق با نسخه وردپرس ارتقا داده شوند. همه اینها وظیفه بزرگی را به صاحبان سایت اضافه می کند. که در نهایت نگهداری را در موارد خاص غیرممکن می کند. گاهی ممکن است، به روز رسانی مکرر سایت، عملکرد آن را مختل کند.

مطلب مفید:سئو سایت های فروشگاهی

  • بدون سیستم پشتیبان داخلی

یکی از معایب وب سایت وردپرسی نداشتن سیستم پشتیبانی داخلی می باشد. اقدامات زیادی وجود دارد، که می تواند اطلاعات ارزشمند را در معرض خطر از دست دادن قرار دهد. یا حتی یک کلیک اشتباه می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیری شود. خوشبختانه، می‌توانید چند پلاگین پشتیبان نصب کنید، تا از چنین ضرری جلوگیری کنید.

  • سرعت صفحه

یکی از معایب اصلی وردپرس سرعت پایین صفحه است. زیرا یکی از عوامل مهمی است، که به شدت بر تجربه کاربر و رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد. عوامل زیادی در سرعت صفحه نقش دارند، مانند استفاده بیش از حد از افزونه ها و یا استفاده از موضوعی که به درستی بهینه نشده است. این امر نه تنها باعث آزار بازاریابانی می شود، که روی یک وب سایت کار می کنند، بلکه باعث ناامیدی کاربران نیز می شود. یعنی باعث می شود آنها سایت شما را ترک کنند. علاوه بر این گوگل از سرعت صفحه به عنوان یکی از عوامل الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده می کند و سایت هایی را که به کندی بارگذاری می شوند جریمه می کند. می توانید برای افزایش سرعت صفحه چند افزونه را در وب سایت وردپرسی خود نصب کنید.

اگر به دنبال این هستید که بدونید تولید محتوای اختصاصی چیست و چگونه انجام میشود، به لینک مربوطه مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: